Rezultatele unor studii efectuate la Colegiul Imperial din Londra sunt îmbucurătoare pentru iubitorii de cafea şi de ceai, aceste băuturi sunt foarte bune în prevenirea tumorilor cerebrale. Pentru ca efectul cafelei sau a ceaiului să fie cât mai mare, trebuie să consumaţi aproximativ cinci ceşti pe zi din una dintre cele două băuturi, recomandă specialiştii britanici, care au publicat rezultatele cercetărilor în publicaţia “Cancer Epidemiology”.
Oamenii de ştiinţă britanici au efectuat o serie de teste pe un eşantion de 300 de bărbaţi şi femei, persoane diagnosticate cu gliom (varietate de tumoră a sistemului nervos central encefal sau măduva spinării). Jumătate dintre aceste persoane au consumat, zilnic, câte cinci sau mai multe ceşti de cafea sau ceai, în timp ce cealaltă jumătate nu au consumat. În finalul testelor au fost comparate rezultatele obţinute de la ambele grupe şi s-a constatat că iubitorii de cofeină au avut cu 40% mai reduse şansele de a avea tumori, mai ales bărbaţii, la care s-au înregistrat rezultate mult mai bune, decât la femei. Deocamdată, specialiştii britanici nu au putut explica fenomenul din punct de vedere ştiinţific. Se pare însă că secretul ar fi cofeina, care reduce fluxul de sânge către creier, acţiune prin care celulele tumorii se reduc, datorită concentraţiei de oxigen şi substanţe nutritive, susţin oamenii de ştiinţă. Ei au confirmat şi faptul că la utilizarea celor două băuturi, cafeaua decofeinizată şi ceaiul, nu sunt înregistrate rezultate favorabile.
RADOR